Opublikowane 2022-05-19

Cyberbezpieczeństwo – dziś jeszcze istotniejsze

Akademia OEM

Zdecydowaną większość elementów naszego życia codziennego przenosimy do sieci, więc mowa o wszechobecnych cyberatakach oraz niebezpieczeństwach z nimi związanych nie jest niczym nowym. Jednocześnie, patrząc na obecną sytuację na świecie, trzeba stwierdzić, że firmy muszą być jeszcze lepiej przygotowane, ponieważ zagrożenia stają się coraz to bardziej intensywne.

Czy nadal można się ubezpieczyć od cyberataku?

Można powiedzieć, że w tej kwestii adaptacja to słowo-klucz. Jeszcze kilka tygodni ubezpieczenie wydawałoby się świetnym za względu na wiele aspektów, a w szczególności zapewniane przez nie pokrycie szkód. Należy jednak wziąć pod uwagę nowy wymiar – wraz z rosnącym niebezpieczeństwem ataków hakerskich maleje ubezpieczalność na ich wypadek.
Z drugiej strony, wciąż pomocna może okazać się wiedza cyberubezpieczycieli w zakresie odpowiednich zabezpieczeń przed potencjalnymi zagrożeniami. Mimo, że możesz już być zaznajomiony z różnymi metodami ataku, jak np. phishing, czy ransomware, należy pamiętać, że cyberprzestępcy nieustannie je zmieniają. Niełatwo jest nadążyć i zapobiegawczo przygotować pracowników.

Jak zmniejszyć powierzchnię ataku? 3 wskazówki przeciwko hakerom

Jak widać to bardzo ważne, szczególnie teraz, w tak wyjątkowych czasach, aby nie zaprzestawać inwestycji w cyberbezpieczeństwo, a jednocześnie zmniejszanie ryzyka przyszłych ataków, jak i tych, które mają miejsce dzisiaj. Oto co możesz wprowadzić od zaraz:

  • Czasami programy, aplikacje są pobierane tylko do jednorazowego użytku. Sprawdź to w swoich systemach IT i pozbądź się niepotrzebnego oprogramowania.

 

  • Często udziela się autoryzacji, które nie są konieczne. Nierzadko zdarza się, że byli pracownicy nadal mają dostęp nadal mają dostęp do niektórych miejsc firmowej sieci. Skrupulatnie i krytycznie sprawdzaj przypisanie prawa i ograniczaj dostęp jedynie do niezbędnych funkcji.

 

  • Zdarza się również, że w routerach, bądź firewallach otwierane są porty celem uzyskania dostępu testowego do odpowiedniej konfiguracji komunikacji, bez ich późniejszego zamknięcia. Ogranicz opcje komunikacji poprzez ustawienia urządzeń.

Co zrobić gdy twoja firma jest atakowana przez hakera?

W przypadku, gdy Twoja firma jest celem ataku ważne jest jak najszybsze podjęcie działań powstrzymujących skutki ataku. Możesz przygotować od razu:

1. (W połowie) automatyczna odpowiedź na atak

W momencie, gdy cyberatak zostanie wykryty bardziej niż zalecane jest natychmiastowe i, jeśli to możliwe, (pół)automatyczne ograniczenie reguł firewallu oraz serwera e-mail, aby można było utrzymać te rzeczywiście istotne dla firmy procesy. Opracuj koncepcję, w której opiszesz odpowiednie procesy Twojej firmy i określisz niezbędne zasady.

2. Zarządzanie zasobami ludzkimi

Gdy dochodzi do ataku konieczne jest posiadanie właściwej liczby wykwalifikowanych pracowników do podjęcia niezbędnych kroków i wdrożenia środków przeciwdziałania. Stwórz odpowiedni plan awaryjnego reagowania , aby zapewnić, że wszystkie obowiązki zostały dobrze zdefiniowane do umożliwienia szybkiej reakcji.

Co jeszcze wynika z obecnej sytuacji?

Ostatnie wydarzenia mają jeszcze inny efekt uboczny, którego nikt początkowo nie zakładał – ogromne wzrosty kosztów w branży energetycznej oraz paliwowej. Jeśli spojrzeć dalej na ten problem, wychodzi na to, że wyjazdy służbowe będą coraz to bardziej kosztowne, co pewnie przełoży się na klientów. Wyraźnie to pokazuję zdalny dostęp nie tylko w czasie pandemii, ale również nadal będzie niezbędnym elementem długoterminowej strategii podnoszenia wydajności. Oczywiście, także tutaj zapewnienie bezpieczeństwa musi być priorytetowe.

Treść zaczerpnięta z publikacji eksperta ds. cybersecurity, jak i CEO Mb Conncect line, Siegfrieda Mullera, do sprawdzenia również w języku angielskim oraz oryginalna wersja w języku niemieckim.

Powiązane produkty:

Wsparcie Klienta
Aby uzyskać informacje dotyczące zamówień i dostępności produktów, skontaktuj się z działem obsługi Klienta:
22 863 27 22
Wyślij e-mail
Potrzebujesz pomocy?
Logo

Ustawienia plików cookie w serwisie oemautomatic.pl

Pliki cookie pomagają nam usprawniać serwis i dostosowywać go do Państwa oczekiwań. Wykorzystujemy pliki cookie aby móc obsługiwać dane logowania i oferować spersonalizowane treści. Niektóre pliki cookie są wymagane dla podstawowej funkcjonalności witryny.

Informacje uzyskane za pośrednictwem plików cookie nigdy nie będą przedmiotem sprzedaży.

Mogą Państwo zaakceptować wszystkie pliki cookie lub spersonalizować swoje preferencje dotyczące określonych plików cookie. Mogą Państwo również zmienić ustawienia dotyczące plików cookie w dowolnym momencie, odwiedzając naszą stronę kontaktową.

Niezbędne pliki cookie

Te pliki cookie są niezbędne dla funkcjonowania strony internetowej i nie mogą być wyłączone w naszych systemach. Są one zazwyczaj ustawiane tylko w odpowiedzi na działania podejmowane przez użytkownika, które sprowadzają się do zapytania o usługi, takie jak ustawienie preferencji prywatności, logowanie lub wypełnianie formularzy. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych osobowych.

Pliki cookie dotyczące wydajności

Te pliki cookie umożliwiają nam zliczanie wizyt i źródeł ruchu, dzięki czemu możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej witryny. Pomagają ustalić, które strony są najbardziej i najmniej popularne i zobaczyć, jak odwiedzający poruszają się po stronie. Wszystkie informacje zbierane przez te pliki cookie są agregowane i tym samym anonimowe. Jeśli użytkownik nie zezwoli na stosowanie tych plików cookie, nie będziemy wiedzieli, kiedy odwiedził naszą stronę internetową.

Pliki cookie związane z reklamami i ich odbiorcami

Te pliki cookie mogą być ustawiane przez naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony internetowej. Mogą one być wykorzystywane przez te firmy do budowania profilu zainteresowań użytkownika i wyświetlania odpowiednich reklam na innych stronach. Nie przechowują one bezpośrednio danych osobowych, lecz opierają się na jednoznacznej identyfikacji przeglądarki i sprzętu internetowego. Jeśli użytkownik nie zezwoli na stosowanie tych plików cookie, doświadcza mniej ukierunkowanych reklam.