Silniki krokowe

Wśród silników elektrycznych, charakterystyczną grupę stanowią silniki krokowe. To co je odróżnia od większości typów silników obracających się w sposób ciągły, to ruch o zadany kąt obrotu. W wielu aplikacjach ta właściwość jest bardzo pożądana, gdyż pozwala w precyzyjny sposób sterować prędkością, a zarazem jest to prosty sposób na precyzyjne pozycjonowanie w otwartej pętli sprzężenia zwrotnego. Wysoki moment trzymający przy zerowej prędkości, będący stanem normalnej pracy, daje przewagę nad wieloma innymi typami silników prądu stałego, dla których jest to stan niedozwolony i grozi uszkodzeniem silnika. Praca z niskimi prędkościami i wysokim momentem obrotowym to jest coś, co wyróżnia tę grupę spośród innych.

Prosta budowa, m.in. brak komutatora, sprawia, że silniki krokowe cechują się wysoką niezawodnością i nie wymagają konserwacji, a ewentualne awarie związane są głównie z mechanicznym zużyciem łożysk, na skutek długotrwałej eksploatacji

Rozróżniamy trzy główne typy silników krokowych: z magnesami trwałymi, o zmiennej reluktancji i najpopularniejsze – hybrydowe, łączące cechy obu z nich. Dzięki połączeniu wpływu magnesów trwałych i uzębienia tarcz wirnika, uzyskuje się duży moment obrotowy, przy wysokiej precyzji ruchu. Dodatkowo występuje moment hamowania, który mimo odłączonego napięcia zasilania, utrzymuje wał wyjściowy, będący nawet pod niewielkim obciążeniem, w zadanej wcześniej pozycji.

Sterowanie odbywa się w sposób impulsowy. Liczba wykonanych kroków jest proporcjonalna do liczby zadanych impulsów, natomiast prędkość silnika zależy od częstotliwości podawania tych impulsów. W zależności od budowy silników, różny jest kąt kroku. W najczęściej spotykanych silnikach krokowych hybrydowych jest to 1.8°, co odpowiada 200 krokom na obrót. W przypadku silników precyzyjnych, może to być nawet 0.36°, co daje 1000 kroków na obrót. Dodatkowo, większą płynność ruchu i precyzję można uzyskać poprzez sterowanie mikrokrokowe, podczas którego napięcie podawane na poszczególne fazy zmieniane jest stopniowo, dzięki czemu uzyskuje się położenia pośrednie. Pozwala to też zmniejszyć ilość zużywanej energii, jak również ograniczyć wpływ rezonansu silnika.
Liczba produktów: 20; liczba wariantów: 136
NEMA 8 seria FL20ST
FULLING

NEMA 8 seria FL20ST

2-fazowy hybrydowy silnik krokowy

  • Kąt obrotu 1.8°
  • NEMA 8
  • Moment trzymający od 0,018 do 0,03 Nm
  • Możliwość zamontowania przekładni oraz enkodera
  • Wariant ze zintegrowanym złączem wtykowym
Produkt ma 4 wariantów.
Wybierz Wybierz
FL25STH
FULLING

NEMA 10 seria FL25STH

2-fazowy hybrydowy silnik krokowy

  • Kąt obrotu 1.8°
  • NEMA 10
  • Moment trzymający 0,033 Nm
  • Możliwość zamontowania przekładni oraz enkodera
  • Kompaktowa budowa
Produkt ma 1 wariant.
Wybierz Wybierz
FL28STH
FULLING

NEMA 11 seria FL28ST

2-fazowy hybrydowy silnik krokowy

  • Kąt obrotu 1.8°
  • NEMA 11
  • Moment trzymający od 0,043 do 0,120 Nm
  • Możliwość zamontowania przekładni oraz enkodera
  • Wariant ze zintegrowanym złączem wtykowym
Produkt ma 12 wariantów.
Wybierz Wybierz
NEMA 14 seria FL35ST
FULLING

NEMA 14 seria FL35ST

2-fazowy hybrydowy silnik krokowy

  • Kąt obrotu 0.9° lub 1.8°
  • NEMA 14
  • Moment trzymający od 0,05 do 0,28 Nm
  • Możliwość zamontowania przekładni oraz enkodera
  • Wariant ze zintegrowanym złączem wtykowym
Produkt ma 7 wariantów.
Wybierz Wybierz
FL36ST
FULLING

Seria FL36STH

2-fazowy hybrydowy silnik krokowy

  • Kąt obrotu 0.9°
  • NEMA 14
  • Moment trzymający od 0,1 Nm
  • Możliwość zamontowania przekładni oraz enkodera
  • Kompaktowa budowa
Produkt ma 1 wariant.
Wybierz Wybierz
FL39STH
FULLING

Seria FL39ST

2-fazowy hybrydowy silnik krokowy

  • Kąt obrotu 0.9° lub 1.8°
  • NEMA 16
  • Moment trzymający od 0,065 do 0,36 Nm
  • Wariant High Torque
  • Możliwość zamontowania przekładni oraz enkodera
Produkt ma 8 wariantów.
Wybierz Wybierz
Seria FL42ST
FULLING

Seria FL42ST

2-fazowy hybrydowy silnik krokowy

  • Kąt obrotu 0.9° lub 1.8°
  • NEMA 17
  • Moment trzymający od 0,158 do 0,56 Nm
  • Możliwość zamontowania przekładni oraz enkodera
  • Wariant ze zintegrowanym złączem wtykowym
Produkt ma 21 wariantów.
Wybierz Wybierz
Seria FL57ST
FULLING

Seria FL57ST

2-fazowy hybrydowy silnik krokowy

  • Kąt obrotu 0.9° lub 1.8°
  • NEMA 23
  • Moment trzymający od 0,28 do 2,3 Nm
  • Możliwość zamontowania przekładni oraz enkodera
  • Wariant ze zintegrowanym złączem wtykowym
Produkt ma 22 wariantów.
Wybierz Wybierz
FL86STH
FULLING

1.8° SERIA FL86STH

  • Silnik dwufazowy o kącie obrotu 1.8°
  • NEMA 34
  • Moment trzymający od 3,24 do 12 Nm
  • Możliwość zamontowania przekładni oraz enkodera
  • Kompaktowa budowa
Produkt ma 8 wariantów.
Wybierz Wybierz
FL110STH
FULLING

Seria FL110STH

2-fazowy hybrydowy silnik krokowy

  • Kąt obrotu 1.8°
  • NEMA 43
  • Moment trzymający od 11,2 do 28 Nm
  • Możliwość zamontowania przekładni oraz enkodera
  • Kompaktowa budowa
Produkt ma 3 wariantów.
Wybierz Wybierz
Seria FL42STH
FULLING

Seria FL423P

3-fazowy hybrydowy silnik krokowy

  • Kąt obrotu 1.2°
  • NEMA 17
  • Moment trzymający od 0,08 do 0,196 Nm
  • Możliwość zamontowania przekładni oraz enkodera
  • Kompaktowa budowa
Produkt ma 2 wariantów.
Wybierz Wybierz
Seria FL573P
FULLING

Seria FL573P

3-fazowy hybrydowy silnik krokowy

  • Kąt obrotu 1.2°
  • NEMA 23
  • Moment trzymający od 0,45 do 1,5 Nm
  • Możliwość zamontowania przekładni oraz enkodera
  • Kompaktowa budowa
Produkt ma 3 wariantów.
Wybierz Wybierz
Seria FL603P
FULLING

Seria FL603P

3-fazowy hybrydowy silnik krokowy

  • Kąt obrotu 1.2°
  • NEMA 24
  • Moment trzymający od 0,8 do 1,1 Nm
  • Możliwość zamontowania przekładni oraz enkodera
  • Kompaktowa budowa
Produkt ma 2 wariantów.
Wybierz Wybierz
Seria FL863P
FULLING

Seria FL863P

3-fazowy hybrydowy silnik krokowy

  • Kąt obrotu 1.2°
  • NEMA 34
  • Moment trzymający od 2 do 6,78 Nm
  • Możliwość zamontowania przekładni oraz enkodera
  • Kompaktowa budowa
Produkt ma 5 wariantów.
Wybierz Wybierz
Seria FL1103P
FULLING

Seria FL1103P

3-fazowy hybrydowy silnik krokowy

  • Kąt obrotu 1.2°
  • NEMA 43
  • Moment trzymający 13,92 Nm
  • Możliwość zamontowania przekładni oraz enkodera
  • Kompaktowa budowa
Produkt ma 1 wariant.
Wybierz Wybierz
86STH-IP65
FULLING

Silniki krokowe o IP65

2-fazowy hybrydowy silnik krokowy

  • Kąt obrotu 1.8°
  • Od NEMA 17 do NEMA 34
  • Moment trzymający od 0,44 do 9 Nm
  • Stopień ochrony IP65
  • Kompaktowa budowa
Produkt ma 6 wariantów.
Wybierz Wybierz
Silniki krokowe z wbudowanym kontrolerem
FULLING

Silniki krokowe z wbudowanym kontrolerem

2-fazowy hybrydowy silnik krokowy

  • Kąt obrotu 1.8°
  • Wbudowanym kontroler
  • NEMA 17 i NEMA 23
  • Moment trzymający od 0,22 do 2,2 Nm
  • Możliwość zamontowania przekładni
Produkt ma 5 wariantów.
Wybierz Wybierz
FL86SC
FULLING

Silniki krokowe z wbudowanym enkoderem

2-fazowy silnik serwokrokowy

  • Kąt obrotu 1.8°
  • Od NEMA 17 do NEMA 34
  • Moment trzymający od 0,3 do 12 Nm
  • W standardzie enkoder inkrementalny 1000 PPR
  • Maksymalna prędkość 1800 obr/min
Produkt ma 10 wariantów.
Wybierz Wybierz
Silniki krokowe z wałem drążonym
FULLING

Silniki krokowe z wałem drążonym

2-fazowy hybrydowy silnik krokowy

  • Kąt obrotu 1.8°
  • Wał drążony
  • Od NEMA 8 do NEMA 34
  • Moment trzymający od 0,022 do 8,5 Nm
  • Dostępne wersje z podwójnym wałkiem
Produkt ma 12 wariantów.
Wybierz Wybierz
FL63ST10-1004A-01
FULLING

Silniki krokowe o płaskiej budowie

  • Kąt obrotu 1.8°
  • Szerokość od 9,4 do 15,3 mm
  • Moment trzymający od 0,01 do 0,08 Nm
  • Wariant ze zintegrowanym złączem wtykowym
  • Kompaktowa budowa
Produkt ma 3 wariantów.
Wybierz Wybierz

Powiązane

Akademia OEM

Modułowe napędy kół jezdnych serii WD

Napęd serii WD składa się z niezwykle krótkiego koła jezdnego, zintegrowanej przekładni planetarnej oraz łożyska. W połączeniu z silnikiem BLDC i kontrolerem firmy Nanotec stanowi niezwykle kompaktowe rozwiązanie, które upraszcza konstrukcję, poprzez zmniejszenie ilości wymaganych komponentów, w samobieżnych systemach jezdnych, takich jak roboty usługowe lub pojazdy AGV.

Akademia OEM

Napędy w pojazdach AGV

Napędy w pojazdach AGV czy AMR wymagają niezwykle starannego doboru. Źle dobrane komponenty mogą fatalnie przełożyć się na niepowodzenie całej aplikacji i ostatecznie wykluczyć nasz pojazd w dalszych inwestycjach.

Nowości

Silniki BLDC firmy Mellor

Oferta silników firmy Mellor została wzbogacona o silniki bezszczotkowe DC.

Nowości

Inteligentne sterowniki iPOS2401

Szwajcarska firma Technosoft zaprezentowała inteligentny napęd iPOS2401 MX, ze zintegrowanym regulatorem ruchu. Rozmiar sterownika to jedynie 19 x 46 x 8 mm.

Nowości

Przetworniki sygnałów z pokryciem konformalnym

W przypadku komponentów elektronicznych umieszczonych w pobliżu obszarów o dużym zasoleniu, wilgoci, narażonych na korozję, kontakt z chemikaliami czy innymi przedmiotami może być niezbędne zastosowanie powłoki konformalnej.

Nowości

WYŁĄCZNIKI KRAŃCOWE FIRMY BERNSTEIN DO MAŁYCH PRĄDÓW I TRUDNYCH WARUNKÓW PRACY

Wyłączniki krańcowe IN73 i MN78 firmy Bernstein idealnie nadają się do małych prądów.

Wsparcie techniczne
Mariusz Szabłowski

Product Manager MASZYNY

+48 608 432 684 +48 608 432 684

Wyślij e-mail Wyślij e-mail

Wsparcie Klienta

Jeśli potrzebujesz pomocy skontaktuj się z nami:

phone 22 863 27 22

Wyślij e-mail Wyślij e-mail