Napędy w pojazdach AGV czy AMR wymagają niezwykle starannego doboru. Źle dobrane komponenty mogą fatalnie przełożyć się na niepowodzenie całej aplikacji i ostatecznie wykluczyć nasz pojazd w dalszych inwestycjach.
Ponieważ napęd do robotów AGV składa się z trzech kluczowych elementów takich jak sterownik, silnik i przekładnia, starannego wyboru i dokładnej analizy wymaga każdy z nich, z osobna. W tym artykule skupimy się na przekładniach planetarnych.
Przekładnia Newstart Motion z serii PAD ma sprawność nie mniejszą niż 97% - 2,38Nm * i9 * 0,97 = 20,777Nm
Pojazdy AGV najczęściej mają 2 lub 4 koła napędowe. W naszym przykładzie bazujemy na robocie z napędem na 2 koła.
Dla takiego scenariusza mamy następujące momenty.
Taki zestaw pozwoli nam na zbudowanie robota o DMC 700kg przy założeniu, że jego masa własna to 200kg a pozostałe 500kg to ładunek
W parze ze sprawnością przekładni idzie także ich luz kątowy, jeden z istotniejszych parametrów przekładni. Tanie, nieefektywne przekładnie mają luz kątowy na poziomie 44, a nawet 60 minut kątowych. Przekładnie precyzyjne Newstart Motion oferują wysoką precyzję, a wspomniana w przykładzie przekładnia PAD064 ma luz kątowy na poziomie tylko 3 minut kątowych. Dla napędu z kołem 160mm jest to praktycznie niemierzalna wartość. Prawdopodobnie większe luzy wystąpią na łączeniu koła z przekładnią. Niemal każdy układ, który wymaga powtarzalności i precyzji, dąży do jak najmniejszych inercji, a precyzyjne przekładnie niewątpliwie przełożą się na lepszą jakość produktu końcowego, jakim w tym wypadku jest robot.
Model robota mobilnego o nośności 350kg z dwoma kołami napędowymi i centralnym kołem skrętnym.
Przekładnie dedykowane do systemu sterownia przygotowane do pracy z silnikami BLDC.
Przekładnie przeznaczone do budowy systemów podnoszenia na wózkach AGV AMR jako dodatkowe akcesorium.
* Firma OEM Automatic jest oficjalnym dystrybutorem firmy Fulling Motors, która jako producent może dowolnie modyfikować parametry silnika tak, by w pełni spełniał oczekiwania aplikacji. Typowe nominalne obroty silnika BLDC spotykane na rynku to 3000RPM.
Przekładnia planetarna do montażu w piaście koła pojazdu AGV
Product Manager/Business Area Manager NAPĘDY
Jeśli potrzebujesz pomocy skontaktuj się z nami: