Precyzyjne przekładnie planetarne z piastą znajdują zastosowanie w napędach pojazdów AGV i AMR. Firma Newstart Motion oferuje dwie serie przekładni zakończonych piastą: AD – w wykonaniu prostym oraz ADR – w wykonaniu kątowym.
Nowości
Takie rozwiązanie ułatwia montaż koła i sprawia, że zestaw napędowy jest bardziej kompaktowy. Na bazie tych przekładni powstały również serie PAD i TPAD, w których kołnierz mocujący został odsunięty w stronę silnika, dzięki czemu jeszcze większa część przekładni może zostać ukryta w kole i zestaw napędowy zajmuje mniej miejsca wewnątrz pojazdu. Szczególnym zainteresowaniem cieszy się seria TPAD, gdzie silnik jest pod kątem prostym do osi koła i znajduje się tuż przy ścianie bocznej pojazdu.
Przekładnie oferowane są w rozmiarach od 64 mm do 280 mm. Dostosowane są do standardowych rozmiarów silników o boku od 60 mm do 250 mm, o mocach do 120 kW. Producent ma możliwość wykonania otworu wejściowego dopasowanego do wymiarów silnika. Przekładnie występują w wersji jednostopniowej i dwustopniowej, w zależności od przełożenia. Maksymalny moment obrotowy na wyjściu największych przekładni dochodzi do 4700 Nm. Maksymalny luz kątowy to 3 arcmin dla przekładni jednostopniowych prostych i 5 arcmin dla kątowych, w rozmiarach do 140 mm i w wykonaniu P1. Wysoka sprawność (min. 97% i 95%) przekłada się na niskie straty energii, co w pojazdach z zasilaniem akumulatorowym ma szczególne znaczenie.
Wojciech Drabik