ELECTROMEN
EM-243C to sterownik oparty o pełen mostek H. Jest przeznaczony do pracy z silnikiem prądu stałego w zastosowaniach, w których potrzebne są pewne funkcje specjalne. Sterownik posiada regulowane rampy przyspieszania i zwalniania, które umożliwiają płynne uruchamianie i zatrzymywanie. Regulowany limit prądu chroni silnik przed przeciążeniem i może być również używany jako wyłącznik krańcowy. To urządzenie posiada również dwie ustawialne prędkości, które są przydatne w aplikacjach pozycjonowania. Wejścia sterujące FW i BW uruchamiają bieg do przodu i do tyłu. STOP służy do wyłączania silnika, ale dostępne są również indywidualne wejścia krańcowe dla kierunków FW i BW. Wejście SPEED-2 aktywuje zaprogramowaną prędkość 2, ale może być również użyte jako wejście dla analogowego sygnału sterującego prędkością 0-5V. Zacisk FAULT ma jednocześnie funkcję wejścia i wyjścia, pin jest normalnie wysoki, ale jest obniżany w przypadku przegrzania lub przekroczenia prądu. Jeśli sygnał FAULTzostanie podany z zewnątrz, spowoduje to zatrzymanie i uniemożliwi ponowne uruchomienie. Na przykład możliwe jest połączenie ze sobą styków błędów kilku jednostek i osiągnięcie synchronicznego zatrzymania. Dostępne są 2 tryby sterowania, ciągły i impulsowy. W trybie ciągłym silnik pracuje tak długo, jak długo sterowanie jest aktywne. W trybie impulsowym krótkie polecenie uruchamia silnik i dopiero nowy impuls zmieni stan. Karta posiada wybieralne logiki wejściowe. Wejścia są podzielone na dwie grupy, kontrolne i limitujące. Grupy mogą być indywidualnie ustawiane dla logiki NPN lub PNP. Parametry są ustawiane za pomocą interfejsu EM-236. Działanie sterownika i niektóre jego wartości funkcjonalne można również monitorować za pomocą interfejsu EM-236. W programie w wersji C można wybrać częstotliwość PWM 16kHz.
| Brake output | Tak |
|---|---|
| Change direction of rotation (CW/CCW) | Tak |
| Current limit | 1-100 |
| Current limit adjustable | Tak |
| Currenttrip autoreveice | Tak |
| Częstotliwość PWM | 2kHz/16kHz |
| Dimensions length x width x height | 107x72x40 mm |
| Dostawca | Electromen |
| Functions | Currenttrip autoreversing, Brake output, Speed settings, Impulse/continuous mode, Joystick analog input, Softstart/stop, Potentiometer adjustable speed, RS485/Modbus, Stop at limit position, Speedregulator, Change direction of rotation (CW/CCW) |
| Impulse/continuous mode | Tak |
| Joystick analog input | Tak |
| Maksymalny prąd ciągły | *50 A |
| Masa | 190 g |
| Montaż | szyna DIN |
| Napięcie zasilania | 12-48 V DC |
| Odpowiedni silnik | Szczotkowy DC |
| Parallel driver four motors | Nie |
| Parallel driver two motors | Nie |
| Peak current | (5s) *100 |
|---|---|
| Position with potentiometer | Nie |
| Positioning | Nie |
| Potentiometer adjustable speed | Tak |
| Rodzaj sterowania | Prędkość, Kierunek, Moment, Soft start/stop |
| RS232 | Nie |
| RS485/Modbus | Nie |
| Softstart/stop | Tak |
| Speed settings | Tak |
| Speedregulator | Tak |
| Stop at limit position | Tak |
| Sygnał niski - logiczne 0 | <1V = OFF |
| Sygnał wysoki - logiczne 1 | >4V = ON |
| Temperatura pracy | -40°C...+60°C |
| Wejście analogowe | 0-5V lub 0-10V |
| Zakres ustawień prądu | 1-100 A |
EM-243C to sterownik oparty o pełen mostek H. Jest przeznaczony do pracy z silnikiem prądu stałego w zastosowaniach, w których potrzebne są pewne funkcje specjalne. Sterownik posiada regulowane rampy przyspieszania i zwalniania, które umożliwiają płynne uruchamianie i zatrzymywanie. Regulowany limit prądu chroni silnik przed przeciążeniem i może być również używany jako wyłącznik krańcowy. To urządzenie posiada również dwie ustawialne prędkości, które są przydatne w aplikacjach pozycjonowania. Wejścia sterujące FW i BW uruchamiają bieg do przodu i do tyłu. STOP służy do wyłączania silnika, ale dostępne są również indywidualne wejścia krańcowe dla kierunków FW i BW. Wejście SPEED-2 aktywuje zaprogramowaną prędkość 2, ale może być również użyte jako wejście dla analogowego sygnału sterującego prędkością 0-5V. Zacisk FAULT ma jednocześnie funkcję wejścia i wyjścia, pin jest normalnie wysoki, ale jest obniżany w przypadku przegrzania lub przekroczenia prądu. Jeśli sygnał FAULTzostanie podany z zewnątrz, spowoduje to zatrzymanie i uniemożliwi ponowne uruchomienie. Na przykład możliwe jest połączenie ze sobą styków błędów kilku jednostek i osiągnięcie synchronicznego zatrzymania. Dostępne są 2 tryby sterowania, ciągły i impulsowy. W trybie ciągłym silnik pracuje tak długo, jak długo sterowanie jest aktywne. W trybie impulsowym krótkie polecenie uruchamia silnik i dopiero nowy impuls zmieni stan. Karta posiada wybieralne logiki wejściowe. Wejścia są podzielone na dwie grupy, kontrolne i limitujące. Grupy mogą być indywidualnie ustawiane dla logiki NPN lub PNP. Parametry są ustawiane za pomocą interfejsu EM-236. Działanie sterownika i niektóre jego wartości funkcjonalne można również monitorować za pomocą interfejsu EM-236. W programie w wersji C można wybrać częstotliwość PWM 16kHz.
Firma Technosoft specjalizuje się w opracowywaniu inteligentnych napędów, łączących w sobie sterownik silnika i kontroler ruchu w jednym urządzeniu, w celu realizacji złożonych funkcji ruchu.
Pojazdy AGV wymagają wyspecjalizowanych kontrolerów ruchu, niezawodnych i dających duże możliwości programowania. Taki właśnie jest iGVD71 firmy Technosoft.
Delcon od ponad 40 lat specjalizuje się w produkcji wysokiej jakości przekaźników półprzewodnikowych. Jego produkty wyróżniają się wyjątkową żywotnością oraz przystosowaniem do pracy w niesprzyjających warunkach.
Auer Signal – jeden z wiodących światowych producentów urządzeń sygnalizacyjnych i ostrzegawczych, w 2025 roku wprowadza na rynek nową linię produktów, Smart Signaling 50.
Klienci zarejestrowani w naszej platformie zakupowej zyskali dostęp do trzech form płatności online: Blik, Przelewy24 (bezpieczny przelew za pośrednictwem wybranego banku) oraz płatność kartą kredytową.
KTR 156/R firmy Sensit to specjalistyczny, rezystancyjny czujnik zaprojektowany z myślą o monitorowaniu temperatury łożysk osi w pojazdach szynowych.
Wojciech Drabik