ELECTROMEN
EM-243C to sterownik oparty o pełen mostek H. Jest przeznaczony do pracy z silnikiem prądu stałego w zastosowaniach, w których potrzebne są pewne funkcje specjalne. Sterownik posiada regulowane rampy przyspieszania i zwalniania, które umożliwiają płynne uruchamianie i zatrzymywanie. Regulowany limit prądu chroni silnik przed przeciążeniem i może być również używany jako wyłącznik krańcowy. To urządzenie posiada również dwie ustawialne prędkości, które są przydatne w aplikacjach pozycjonowania. Wejścia sterujące FW i BW uruchamiają bieg do przodu i do tyłu. STOP służy do wyłączania silnika, ale dostępne są również indywidualne wejścia krańcowe dla kierunków FW i BW. Wejście SPEED-2 aktywuje zaprogramowaną prędkość 2, ale może być również użyte jako wejście dla analogowego sygnału sterującego prędkością 0-5V. Zacisk FAULT ma jednocześnie funkcję wejścia i wyjścia, pin jest normalnie wysoki, ale jest obniżany w przypadku przegrzania lub przekroczenia prądu. Jeśli sygnał FAULTzostanie podany z zewnątrz, spowoduje to zatrzymanie i uniemożliwi ponowne uruchomienie. Na przykład możliwe jest połączenie ze sobą styków błędów kilku jednostek i osiągnięcie synchronicznego zatrzymania. Dostępne są 2 tryby sterowania, ciągły i impulsowy. W trybie ciągłym silnik pracuje tak długo, jak długo sterowanie jest aktywne. W trybie impulsowym krótkie polecenie uruchamia silnik i dopiero nowy impuls zmieni stan. Karta posiada wybieralne logiki wejściowe. Wejścia są podzielone na dwie grupy, kontrolne i limitujące. Grupy mogą być indywidualnie ustawiane dla logiki NPN lub PNP. Parametry są ustawiane za pomocą interfejsu EM-236. Działanie sterownika i niektóre jego wartości funkcjonalne można również monitorować za pomocą interfejsu EM-236. W programie w wersji C można wybrać częstotliwość PWM 16kHz.
Brake output | Tak |
---|---|
Change direction of rotation (CW/CCW) | Tak |
Current limit | 1-100 |
Current limit adjustable | Tak |
Currenttrip autoreveice | Tak |
Częstotliwość PWM | 2kHz/16kHz |
Dimensions length x width x height | 107x72x40 mm |
Dostawca | Electromen |
Functions | Currenttrip autoreversing, Brake output, Speed settings, Impulse/continuous mode, Joystick analog input, Softstart/stop, Potentiometer adjustable speed, RS485/Modbus, Stop at limit position, Speedregulator, Change direction of rotation (CW/CCW) |
Impulse/continuous mode | Tak |
Joystick analog input | Tak |
Maksymalny prąd ciągły | *50 A |
Masa | 190 g |
Montaż | szyna DIN |
Napięcie zasilania | 12-48 V DC |
Odpowiedni silnik | Szczotkowy DC |
Parallel driver four motors | Nie |
Parallel driver two motors | Nie |
Peak current | (5s) *100 |
---|---|
Position with potentiometer | Nie |
Positioning | Nie |
Potentiometer adjustable speed | Tak |
Rodzaj sterowania | Prędkość, Kierunek, Moment, Soft start/stop |
RS232 | Nie |
RS485/Modbus | Nie |
Softstart/stop | Tak |
Speed settings | Tak |
Speedregulator | Tak |
Stop at limit position | Tak |
Sygnał niski - logiczne 0 | <1V = OFF |
Sygnał wysoki - logiczne 1 | >4V = ON |
Temperatura pracy | -40°C...+60°C |
Wejście analogowe | 0-5V lub 0-10V |
Zakres ustawień prądu | 1-100 A |
EM-243C to sterownik oparty o pełen mostek H. Jest przeznaczony do pracy z silnikiem prądu stałego w zastosowaniach, w których potrzebne są pewne funkcje specjalne. Sterownik posiada regulowane rampy przyspieszania i zwalniania, które umożliwiają płynne uruchamianie i zatrzymywanie. Regulowany limit prądu chroni silnik przed przeciążeniem i może być również używany jako wyłącznik krańcowy. To urządzenie posiada również dwie ustawialne prędkości, które są przydatne w aplikacjach pozycjonowania. Wejścia sterujące FW i BW uruchamiają bieg do przodu i do tyłu. STOP służy do wyłączania silnika, ale dostępne są również indywidualne wejścia krańcowe dla kierunków FW i BW. Wejście SPEED-2 aktywuje zaprogramowaną prędkość 2, ale może być również użyte jako wejście dla analogowego sygnału sterującego prędkością 0-5V. Zacisk FAULT ma jednocześnie funkcję wejścia i wyjścia, pin jest normalnie wysoki, ale jest obniżany w przypadku przegrzania lub przekroczenia prądu. Jeśli sygnał FAULTzostanie podany z zewnątrz, spowoduje to zatrzymanie i uniemożliwi ponowne uruchomienie. Na przykład możliwe jest połączenie ze sobą styków błędów kilku jednostek i osiągnięcie synchronicznego zatrzymania. Dostępne są 2 tryby sterowania, ciągły i impulsowy. W trybie ciągłym silnik pracuje tak długo, jak długo sterowanie jest aktywne. W trybie impulsowym krótkie polecenie uruchamia silnik i dopiero nowy impuls zmieni stan. Karta posiada wybieralne logiki wejściowe. Wejścia są podzielone na dwie grupy, kontrolne i limitujące. Grupy mogą być indywidualnie ustawiane dla logiki NPN lub PNP. Parametry są ustawiane za pomocą interfejsu EM-236. Działanie sterownika i niektóre jego wartości funkcjonalne można również monitorować za pomocą interfejsu EM-236. W programie w wersji C można wybrać częstotliwość PWM 16kHz.
UGB-KLTM to wielofunkcyjne urządzenie, zapewniające zintegrowaną ochronę i kompleksową kontrolę dostępu. Produkt jest przeznaczony do aplikacji, w których operator ma pełny dostęp do niebezpiecznej strefy.
W artykule przedstawiamy podstawowe informacje na temat manometrów. Wyjaśniamy różnice pomiędzy ich typami, omawiamy najważniejsze pojęcia oraz podpowiadamy, na co zwrócić uwagę przy zakupie manometru.
Kamery cofania firmy Orlaco do samochodów ciężarowych, wózków widłowych i sprzętu budowlanego to gwarancja bezpieczeństwa i wydajności na najwyższym poziomie!
Precyzyjna kontrola przepływu jest skutecznym sposobem na automatyzację procesów i oszczędność zasobów w przemyśle spożywczym, w tym również w przemyśle mleczarskim. Dzięki przepływomierzowi elektromagnetycznemu FMQ firma Anderson-Negele poprawia stosunek korzyści do kosztów.
4179B to wprowadzony ostatnio do oferty PR Electronics moduł do monitorowania napięć i prądów AC pod kątem ustawionych przez użytkownika limitów.
Popularny skaner laserowy bezpieczeństwa UAM-05 został zmodernizowany i teraz jest dostępny w nowej, ulepszonej wersji – UAM-05LPA. Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych technologii i udoskonalonym funkcjom jest on dostosowany do przyszłych wymagań w automatyce przemysłowej.
Wojciech Drabik