ELECTROMEN

EM-243C

Sterownik szczotkowych silników DC

EM-243C to sterownik oparty o pełen mostek H. Jest przeznaczony do pracy z silnikiem prądu stałego w zastosowaniach, w których potrzebne są pewne funkcje specjalne. Sterownik posiada regulowane rampy przyspieszania i zwalniania, które umożliwiają płynne uruchamianie i zatrzymywanie. Regulowany limit prądu chroni silnik przed przeciążeniem i może być również używany jako wyłącznik krańcowy. To urządzenie posiada również dwie ustawialne prędkości, które są przydatne w aplikacjach pozycjonowania. Wejścia sterujące FW i BW uruchamiają bieg do przodu i do tyłu. STOP służy do wyłączania silnika, ale dostępne są również indywidualne wejścia krańcowe dla kierunków FW i BW. Wejście SPEED-2 aktywuje zaprogramowaną prędkość 2, ale może być również użyte jako wejście dla analogowego sygnału sterującego prędkością 0-5V. Zacisk FAULT ma jednocześnie funkcję wejścia i wyjścia, pin jest normalnie wysoki, ale jest obniżany w przypadku przegrzania lub przekroczenia prądu. Jeśli sygnał FAULTzostanie podany z zewnątrz, spowoduje to zatrzymanie i uniemożliwi ponowne uruchomienie. Na przykład możliwe jest połączenie ze sobą styków błędów kilku jednostek i osiągnięcie synchronicznego zatrzymania. Dostępne są 2 tryby sterowania, ciągły i impulsowy. W trybie ciągłym silnik pracuje tak długo, jak długo sterowanie jest aktywne. W trybie impulsowym krótkie polecenie uruchamia silnik i dopiero nowy impuls zmieni stan. Karta posiada wybieralne logiki wejściowe. Wejścia są podzielone na dwie grupy, kontrolne i limitujące. Grupy mogą być indywidualnie ustawiane dla logiki NPN lub PNP. Parametry są ustawiane za pomocą interfejsu EM-236. Działanie sterownika i niektóre jego wartości funkcjonalne można również monitorować za pomocą interfejsu EM-236. W programie w wersji C można wybrać częstotliwość PWM 16kHz.

 

Pokaż więcej
  • 12-48 V DC, 50 A prąd ciągły, 100 A prąd szczytowy
  • Prędkość, kierunek, ograniczenie prądu, łagodny start/stop
  • Wejścia cyfrowe dla wyłączników krańowych
  • Możliwość podłączenia rezystora hamowania
  • Kompaktowa budowa, montaż na szynie DIN

Wybrany wariant produktu

Wybrany wariant produktu

Specyfikacja techniczna

Brake output Tak
Change direction of rotation (CW/CCW) Tak
Current limit 1-100 A
Current limit adjustable Tak
Currenttrip autoreveice Tak
Częstotliwość PWM 2kHz/16kHz
Dostawca Electromen
Impulse/continuous mode Tak
Joystick analog input Tak
Maksymalny prąd ciągły *50 A
Masa 190 g
Montaż szyna DIN
Napięcie zasilania 12-48 V DC
Odpowiedni silnik Szczotkowy DC
Parallel driver four motors Nie
Parallel driver two motors Nie
Position with potentiometer Nie
Positioning Nie
Potentiometer adjustable speed Tak
Prąd szczytowy (5s) *100 A
Rodzaj sterowania Prędkość, Kierunek, Moment, Soft start/stop
RS232 Nie
RS485/Modbus Nie
Softstart/stop Tak
Speed settings Tak
Speedregulator Tak
Stop at limit position Tak
Sygnał niski - logiczne 0 <1V = OFF
Sygnał wysoki - logiczne 1 >4V = ON
Temperatura pracy -40°C...+60°C
Wejście analogowe 0-5V lub 0-10V
Wymiary dł x sz x wy 107x72x40 mm mm
Zakres ustawień prądu 1-100 A

Opis produktu

EM-243C to sterownik oparty o pełen mostek H. Jest przeznaczony do pracy z silnikiem prądu stałego w zastosowaniach, w których potrzebne są pewne funkcje specjalne. Sterownik posiada regulowane rampy przyspieszania i zwalniania, które umożliwiają płynne uruchamianie i zatrzymywanie. Regulowany limit prądu chroni silnik przed przeciążeniem i może być również używany jako wyłącznik krańcowy. To urządzenie posiada również dwie ustawialne prędkości, które są przydatne w aplikacjach pozycjonowania. Wejścia sterujące FW i BW uruchamiają bieg do przodu i do tyłu. STOP służy do wyłączania silnika, ale dostępne są również indywidualne wejścia krańcowe dla kierunków FW i BW. Wejście SPEED-2 aktywuje zaprogramowaną prędkość 2, ale może być również użyte jako wejście dla analogowego sygnału sterującego prędkością 0-5V. Zacisk FAULT ma jednocześnie funkcję wejścia i wyjścia, pin jest normalnie wysoki, ale jest obniżany w przypadku przegrzania lub przekroczenia prądu. Jeśli sygnał FAULTzostanie podany z zewnątrz, spowoduje to zatrzymanie i uniemożliwi ponowne uruchomienie. Na przykład możliwe jest połączenie ze sobą styków błędów kilku jednostek i osiągnięcie synchronicznego zatrzymania. Dostępne są 2 tryby sterowania, ciągły i impulsowy. W trybie ciągłym silnik pracuje tak długo, jak długo sterowanie jest aktywne. W trybie impulsowym krótkie polecenie uruchamia silnik i dopiero nowy impuls zmieni stan. Karta posiada wybieralne logiki wejściowe. Wejścia są podzielone na dwie grupy, kontrolne i limitujące. Grupy mogą być indywidualnie ustawiane dla logiki NPN lub PNP. Parametry są ustawiane za pomocą interfejsu EM-236. Działanie sterownika i niektóre jego wartości funkcjonalne można również monitorować za pomocą interfejsu EM-236. W programie w wersji C można wybrać częstotliwość PWM 16kHz.

 

Akcesoria

Powiązane

Nowości

Przetworniki sygnałów z pokryciem konformalnym

W przypadku komponentów elektronicznych umieszczonych w pobliżu obszarów o dużym zasoleniu, wilgoci, narażonych na korozję, kontakt z chemikaliami czy innymi przedmiotami może być niezbędne zastosowanie powłoki konformalnej.

Nowości

WYŁĄCZNIKI KRAŃCOWE FIRMY BERNSTEIN DO MAŁYCH PRĄDÓW I TRUDNYCH WARUNKÓW PRACY

Wyłączniki krańcowe IN73 i MN78 firmy Bernstein idealnie nadają się do małych prądów.

Akademia OEM

Przetwornik uniwersalny PR electronics 4116. Jeden przetwornik – wiele rozwiązań!

Przetwornik pomiarowy to dla automatyka jeden z ważniejszych elementów w układzie pomiarowym. To właśnie tutaj podłączane są przewody z czujników monitorujących procesy.

Akademia OEM

Modułowe napędy kół jezdnych serii WD

Napęd serii WD składa się z niezwykle krótkiego koła jezdnego, zintegrowanej przekładni planetarnej oraz łożyska. W połączeniu z silnikiem BLDC i kontrolerem firmy Nanotec stanowi niezwykle kompaktowe rozwiązanie, które upraszcza konstrukcję, poprzez zmniejszenie ilości wymaganych komponentów, w samobieżnych systemach jezdnych, takich jak roboty usługowe lub pojazdy AGV.

Akademia OEM

Napędy w pojazdach AGV

Napędy w pojazdach AGV czy AMR wymagają niezwykle starannego doboru. Źle dobrane komponenty mogą fatalnie przełożyć się na niepowodzenie całej aplikacji i ostatecznie wykluczyć nasz pojazd w dalszych inwestycjach.

Nowości

PR electronics – nowy dostawca przetworników pomiarowych

PR electronics jako wiodący producent przetworników pomiarowych, stawia na wysokiej jakości rozwiązanie powszechnych problemów w kondycjonowaniu sygnałów.

Warianty produktu Cena

Wybrany wariant

Wybierz wariant produktu z listy

Wsparcie techniczne
Wojciech Drabik

Product Manager 
SILNIKI I MOTOREDUKTORY

+48 696 432 686 +48 696 432 686

Wyślij e-mail Wyślij e-mail

Wsparcie Klienta

Jeśli potrzebujesz pomocy skontaktuj się z nami:

phone 22 863 27 22

Wyślij e-mail Wyślij e-mail