FULLING
Silniki bezszczotkowe prądu stałego (ang. BLDC) z wirnikiem zewnętrznym są krótsze niż silniki z wirnikiem wewnętrznym. Oferują ekonomiczne rozwiązanie, szczególnie w przypadku dużych serii.
W odróżnieniu od wersji standardowych, stojan z uzwojeniami umieszczony jest w centralnej części silnika, natomiast magnesy trwałe znajdują się na wirującej obudowie, połączonej z wałem wyjściowym.
Rozwiązanie to ma wiele zalet. Począwszy od oszczędności miejsca, przez mniejsze tętnienia, po cichą pracę. Dzięki takiej budowie, silnik jest bardziej płaski i ma wyższy moment obrotowy niż standardowe konstrukcje o podobnych wymiarach.
Jest to pożądane szczególnie tam, gdzie ze względu na rozmiar urządzenia, wymagane są rozwiązania kompaktowe.
Długość | 23,1 mm |
---|---|
Indukcyjność | 0,3 mH |
Klasa izolacji uwojeń | B |
Liczba faz | 3 |
Liczba pól | 14 |
Masa | 0,5 kg |
Moc | 110 W |
Moment bezwładności | 1000 g.cm² |
Moment maksymalny | 0,87 |
Napięcie zasilania | 24 V DC |
Nominalny moment | 0,29 |
Prąd maksymalny | 17 A |
---|---|
Prędkość nominalna | 3700 rpm |
Rezystancja | 0,25 Ω |
Siła osiowa | 10 N |
Siła promieniowa | 28 N |
Średnica wałka | 8 mm |
Stała momentu obrotowego | 54 mNm/A |
Stała napięciowa | 4 Vrms/krmp |
Wymiar obudowy | 60 mm |
Silniki bezszczotkowe prądu stałego (ang. BLDC) z wirnikiem zewnętrznym są krótsze niż silniki z wirnikiem wewnętrznym. Oferują ekonomiczne rozwiązanie, szczególnie w przypadku dużych serii.
W odróżnieniu od wersji standardowych, stojan z uzwojeniami umieszczony jest w centralnej części silnika, natomiast magnesy trwałe znajdują się na wirującej obudowie, połączonej z wałem wyjściowym.
Rozwiązanie to ma wiele zalet. Począwszy od oszczędności miejsca, przez mniejsze tętnienia, po cichą pracę. Dzięki takiej budowie, silnik jest bardziej płaski i ma wyższy moment obrotowy niż standardowe konstrukcje o podobnych wymiarach.
Jest to pożądane szczególnie tam, gdzie ze względu na rozmiar urządzenia, wymagane są rozwiązania kompaktowe.
Dynamicznie rozwijające się sektory, takie jak energetyka odnawialna i rolnictwo, wymagają zastosowania technologii, która nie tylko sprosta ekstremalnym temperaturom oraz zapyleniu, ale również zapewni długotrwałą i bezproblemową pracę.
Firma Gefeg-Neckar specjalizuje się w dostarczaniu wysokiej jakości rozwiązań napędowych, w tym silników i motoreduktorów wykonanych ze stali nierdzewnej.
Precyzyjne przekładnie planetarne z piastą znajdują zastosowanie w napędach pojazdów AGV i AMR. Firma Newstart Motion oferuje dwie serie przekładni zakończonych piastą: AD – w wykonaniu prostym oraz ADR – w wykonaniu kątowym.
Podobnie jak w przypadku serii 319 i 319E istniejących na rynku od wielu lat, najnowsza seria motoreduktorów firmy DOGA – 311, ma swój odpowiednik z wbudowanym elektronicznym modułem sterującym – 311E. Są to wysokiej jakości kompaktowe motoreduktory.
PD6-EB, to najmocniejszy bezszczotkowy zestaw silników prądu stałego z serii Plug&Drive firmy Nanotec, to nowy dodatek do popularnej rodziny inteligentnych kompaktowych napędów, które łączą silnik, regulator i enkoder.
Hamulce Nanotec z serii BCD zostały zaprojektowane jako hamulce postojowe do silników BLDC i silników krokowych z kołnierzem o rozmiarze NEMA 23 oraz 24.
Mariusz Szabłowski